نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8373
-
الف
+

مروری بر آثار «رضا ژیان» بازیگر سریال «خودرو تهران 11»+تصاویر

در این گزارش با «رضا ژیان» بازیگر سریال «خودرو تهران 11» آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «رضا ژیان» هنرپیشه، کارگردان، فلمنامه‌نویس سینما، تلویزیون و تیاتر بود که عمده فعالیتش بر صحنه تیاتر متمرکز بود.

وی فعالیت هنری را از دوران تحصیل آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از لیسه و در سن بیست سالگی قدم به عرصه بازیگری گذاشت.

رضا ژیان در سال 1378 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی نقش آفرینی نمود. او در این سال با بازی در 2 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم رضا ژیان در این سال، بازیگری در فلم «مومیایی3» به کارگردانی «محمدرضا هنرمند» و سریال «زیر بازارچه» به کارگردانی «افشین اربابی» است.

رضا ژیان توانست با بازی در فلم مومیایی3 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «پرویز پرستویی»، «مهتاب کرامتی»، «رامبد جوان» و «سیروس ابراهیم‌زاده» بر تجارب او افزود.

رضا ژیان با کارگردانی سریال «مثل‌آباد» و بازیگری در آن و نقش آفرینی در سریال های «محله برو بیا» و «محله بهداشت» نام او را بپش از پیش مطرح کرد.

از مهم‌ترین آثار رضا ژیان در حرفه‌ گویندگی میتوان به فلم «شهر موش‌ها» به کارگردانی «مرضیه برومند» اشاره کرد.

از جمله مشهورترین آثار هنری دیگر او می‌توان به سریال های «طنزآوران جهان»(1364)، «خودرو تهران 11»(1376)، «آژانس دوستی»(1378)، «زیر بازارچه»(1378)، «همسایه ها»(1380) و «زیر آسمان شهر3» (1381) و فلم های سینمایی «مرد عوضی»، «مسافر ری» و «عشق فیلم» نام برد.

«رضا ژیان» در دلو(بهمن) ۱۳۸۱ به عمر ۵۳ سالگی در تهران درگذشت.

گفتنی است سریال خودرو تهران 11 با نقش آفرینی رضا ژیان هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر می باشد.

دانلود سریال خودرو تهران 11

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
حسین ژیان نسب

سلام عرض ادب خدمت مرحوم رضا ژیان ...... و بعد هم خدمت تمام بازیگران و مجریان عرصه هنر و فرهنگ واقعا ایفای نقش رضا ژیان درتمام فیلم های بازی کردن خوش درخشیدند و یادگاری خوبی از خودشون ب جا گذاشتند حیف و هزار حیف ...خداوند ایشان را قرین رحمت خویش قرار دهند